18/9-10

Lördagar är lördagar, vardagar är vardagar. På vardagarna varvar jag skolan med jobb, på lördagarna borde jag sova och vila ut, men ÄNDOCK SÅ VAKNADE JAG VID 8 OCH KUNDE INTE SOMNA OM! Ganska typiskt va? Please, give me some sleep...och nu sitter jag här ganska otippat vid mammas dator och försöker formulera ett inlägg.
    Konstigt nog så har jag den senaste tiden fått många nya läsare. Det tråkiga är att jag inte kan se vilka ni är, för det hade varit högst spännande att se vilka som missbrukar sin dyrbara tid på detta viset, men ni ska känna er välkomna trots allt. ;) 

Min bror Fredrik sa till mig häromdagen att jag aldrig skriver något seriöst eller vettigt här, något som man kan lära sig något på. Det lär inte hända i detta inlägget heller, men om jag kommer på något riktigtriktigtriktigt intelligent någon gång så lovar jag att höra av mig. ;)
___________________________________________________________________________________________________


Vad heter du?
Viktoria Signe Maria Andersson

När är du född?
31 juli 1991

Vad har du för färg på dina byxor just nu?
Svart

Vad lyssnar du på för musik?
Just nu: "Oblivion" med "30 seconds to mars". Annars tycker jag om ganska många olika musikstilar och oftast lyssnar jag på det som passar mitt humör för stunden. Har dock aldrig tyckt om flumlåtar där det inte finns någon klar melodi eller där det ska vara "estetiskt genialiskt" att sjunga falskt, förstår mig inte på det...

Vad gjorde du igår kväll?
Hjälpte en vän med att slinga hennes hår mörkt hos Helena. Sedan tittade jag på debatt.

Vad har du för ögonfärg?
Mörkgröna, lite gult/ljusbrunt (?) närmast pupillen. 

Favoritsport?
Fotboll, bandy och tennis. Har spelat fotboll i två olika fotbollslag, lite komiskt att båda gick i konkurs. Är sugen på att börja igen, men det vore lite tragiskt att utse ett tredje offer. ;)

Favoritmat?
Lax, sparrissoppa, pannkakor, kycklingsallad, tacos.

Favoritmånad?
Svår fråga. December kanske, men det är så kallt.

Favoritdag i veckan?
Fredag. Då kan man se tillbaka på en hård vecka och se två lediga dagar framför sig. 

Sommar eller vinter? 
Vinter

Favorithobby?
Tycker om att vara med min systerdotter Alice. (DET ÄR EN HOBBY!) Tycker det är roligt att rita och måla, men det har blivit väldigt sällan det senaste, svårt att komma igång med det. Spelar ganska mycket piano och väldigt amatörmässigt.

Favoritfärg/favoritfärger?
Beror helt på vad det ska vara någonstans. I inredning får det gärna vara ljusa färger, med mörka detaljer. På kläder marinblå, vit, vinröd, svart, turkos, ljusblå. På blommor är det allra finast med mycket "sprakande" och starka färger, det ger en färgklick i vardagen. 

Favoritbok?
"Kärlek som befriar"- Francine Rivers

Kan du nudda näsan med tungan?
Nej.

Kan du korsa ett öga åt gången?
Nej, har aldrig träffat någon som kan det heller.

Beskriv en perfekt dag?
Det är en dag då man får känna sig pigg, en dag utan några krav och bekymmer. Ofta tycker jag om dagen innan min födelsedag, man vet att dagen som kommer härnäst är ens egen dag, man vet att man har något gott och roligt att vänta. En perfekt dag är jag med vänner som jag trivs och har roligt med. 

Är du romantisk?
Hur vet man det? Bedömmer man sådant själv?

Är du för blyg för att bjuda ut någon?
Beror på i vilket syfte. Att bjuda någon för att hitta på något roligt och umgås som vänner är en sak, men att bjuda ut någon i annat syfte är en helt annan sak. Det senare är obeprövad mark, man vill ju vara säker på vad man gör, eller hur?

Kramar eller kyssar?
Kramar 

Det första du lägger märke till hos det motsatta könet?
Om personen har självdistans, är ödmjuk, omtänksam, har humor, intresserar sig mer för andra än för sig själv, är kristen, har ett fint leende, ett vårdat språk. Lite svårt att lägga märke till allt det i första stund kanske. Annars har jag ofta fastnat för mörkhåriga killar, fråga mig inte varför. Får gärna vara idrottsintresserad och tycka om att hitta på saker. Jag inser nu att detta låter son en kontaktannons, vilket min blogg inte skall syfta till att vara, haha...absolut inte.

Saknar du en pojkvän?
Nej, inte än. Ibland hade det varit roligt att ha någon att hitta på saker med, men man klarar sig. 

Vad ville du bli när du var liten?
Tandläkare, polis, godisförsäljare, fotbollsproffs, konstnär. Har velat bli mycket.

Drömyrke?
Närmast ligger väll att bli sjuksköterska eller lärare, men än är jag ung och det finns mycket annat som är intressant också.

Vad sysslar du med för tillfället?
För ungefär tre veckor sedan började jag på en bibelskola i Göteborg och går där nu tre dagar i veckan. Ibland hoppar jag också in och vikarierar på en vårdcentral när de behöver hjälp, tyvärr så krockar skolan och jobb lite med varandra ibland.  

Några dåliga egenskaper?
Ger upp lätt, har svårt att säga nej, dålig förlorare. 

Vilket yrke skulle du absolut inte kunna tänka dig?
Telefonförsäljare, domare i en landskampsmatch, slamsugare.

Vad gör du om fem år? 
Om fem år så hoppas jag att jag är färdig med min sjuksköterskeutbildning. Jag hoppas att jag har blivit faster till någon av mina brorsbarn. Jag är lite mer vältränad än vad jag är nu och hoppas att jag har utvecklat mina matlagningskunskaper ytterligare. En del resor runt om i världen har det blivit av och jag har åkt vasaloppet:)

Vad gör du om tio år?
Om tio år så bor jag antingen kvar i Tostared eller så har jag flyttat till Värmland eller Norrland där jag jobbar som sjuksköterska på sjukhus. Jag är vältränad och lever ett hälsosamt liv.

Vilken var den sista filmen du såg?
"Emma" 

Choklad eller vanilj?
Choklad

Hallon eller jordgubb?
Jordgubb (handlar det om sylt så föredrar jag hallonsylt)

Vem talade du senast i telefon med?
Min faster Kerstin som ringde. 

Favoritparfym?
"Ice touch" från Mexx eller "Cool Water" från Davidoff.

Om du fick önska hur många barn du vill ha, hur många skulle du så säga?
Ja, det beror på...det vore..... WAIT A MINUTE!!!! Varför springer Alice över vägen själv??? Bäst att moster springer ut till undsättning.

Vi hörs!

/Viktoria

Kommentarer
Postat av: Hanna.L

Även om man inte lär sig mycket på dina inlägg så är de alltid roliga att läsa måste jag säga:) Jag kan också säga att jag följer din blogg. Man måste ju ha koll på sina grannar;)

2010-09-18 @ 18:12:30
URL: http://hannaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jasså, där kryper det fram ;) Fint att du håller koll på mig. :)

2010-09-18 @ 21:24:07
URL: http://tostaredsgrillen.blogg.se/
Postat av: h.lamberth

Jag tror Jenny kan korsa ett öga åt gången ;)

tror jag :P Kram

2010-12-20 @ 00:09:45
URL: http://day-dreamer2.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0